Hoe houden (mens)apen hun nagels kort? Door nagelbijten?

De handen en voeten van mensapen lijken erg op die van ons...hun nagels ook, die zullen dus ook kort gehouden moeten worden...hoe doen ze dat?

Nagelbijten is het enige wat ik kan verzinnen...(je ziet ze zelden met een nageknippertje in de weer...)

En als ze nagelbijten, bestaat er dan een link met de hardnekkige verslaving hieraan bij mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.6K

Het beste antwoord

Als ik gewoon iedere dag in mijn tuin werk of buiten bezig ben, dan hoef ik nooit mijn nagels te knippen, ben ik echter een paar weken met vakantie, dan wel.
Dus bij die apen slijten ze gewoon door gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze slijten hun nagels gewoon veel harder af omdat ze ze veel meer gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wanneer ze nagels bijten zie ik nog geen verband met de trekjes van sommige nagel bijtende mensen, honden doen het bijvoorbeeld ook wel eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensapen dragen geen schoenen en handschoenen. Ze lopen vaak op handen en voeten waardoor de nagels erg afslijten.