Hoe kom ik van een doorgedraaide vink af?

Voor mijn kantoorraam thuis zit al ongeveer een week een mannetjesvink in de boom. Hij kwettert steeds hetzelfde deuntje van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, ongeveer vier keer per minuut. Het is om gek van te worden. Ik ben echt wel een vogelliefhebber, maar dit is een terrorist die me de hele dag met 50 dB van m'n werk houdt met z'n hoge tonen. Wie weet er echt een oplossing waardoor hij opkrast of z'n mond houdt? Aub geen gedragstherapeutische adviezen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Helaas voor u... de vink is niet doorgedraaid. Dat is nou de natuur. Probeer eens wat muziek op de achtergrond te zetten of neem desnoods oordoppen of geluidswerend glas.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is moeilijk om daar wat aan te doen; je zou kunnen proberen de vink af te schrikken door bv. propjes op hem te schieten, maar dat wordt al snel zielig/aangegeven bij dierenbescherming. Als je een kat hebt, laat die dan voor het raam zitten of bij de boom rondlopen, grote kans dat die vink wegvlucht. Het is wel min of meer gedragstherapeutisch, maar je kan nu eenmaal niet met een luchtbuks aan de slag.
Rieneke1
6 jaar geleden
hij zal nu aan de tweede leg gaan beginnen, houdt binnenkort vanzelf op. Tot die tijd maar naar een muziekje luisteren.

Antwoorden (1)

Het raam open zetten en telkens als de vink verschijnt flink in de handen klappen. En dan gewoon uitvinden wie het langste dit volhoudt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hahaha!