waarom heb je 2 ogen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
5.1K
Ivana
6 jaar geleden
Vraag dat maar eens aan mijn man, die vier jaar geleden één oog verloor. :)

Antwoorden (3)

Met één oog kan je geen diepte (dichtbij-ver weg) zien en afstanden moeilijk(er) inschatten.
Antoni
6 jaar geleden
2 ogen hebben een voordeel t.o.v. 1 oog omdat je diepte kunt zien. Dit gaf dieren en daarna mensen een voordeel bij bijvoorbeeld het jagen. Ook is het een voordeel dat je er een reserve hebt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Behalve de voordelen van diepte zien er een op reserve hebben valt er nog op te merken dat elk oog een blinde vlek heeft. Omdat ze voor twee ogen op verschillende plekken zitten heb er geen last van. Verder is er sprake van een groter blikveld.