Welke soort boom is dit?

Ik heb een boom moeten fotograferen voor school maar ik weet niet welke boom dit is. Kan iemand me helpen?

Toegevoegd na 7 minuten:
ik hoop dat hij 2 plaatjes laat zien. hij doet een beetje moeilijk en hij laat maar 1 plaatje zien.

Toegevoegd na 41 minuten:
ik zal een foto van bladeren toevoegen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.7K
Erna55
6 jaar geleden
Ik zie geen boom, alleen een stukje stam.
Erna55
6 jaar geleden
Heb je ook een foto van een blad ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is een Amerikaanse eik zo als men al antwoordde. Je ziet het aan de bladeren met de getande lobben. Als je inzoomt op de foto zijn die onmiskenbaar. Ook viel dit inderdaad via de stam te bepalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom een omgedraaide foto? Een stam splitst zich toch niet van boven naar onderen.
Lagen er geen eikels of andere vruchten op de grond?

Antwoorden (3)

Zonder blad is het lastig, maar op basis van de groene gladde bast met horizontale littekentjes is het waarschijnlijk een beuk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is helemaal geen beuk. beuken hebben een ovaal blad, niet gekarteld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@fader op het moment van mijn antwoord was er nog geen foto van de bladeren; die foto is pas later op verzoek toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry, kon ik niet weten. Maar een antwoord geven enkel op het zien van een stam vind ik gewaagd.
Minnen geef ik nooit, al maar goed dus :-)
Het lijkt op een Esdoorn. Zoek het blad eens op op Google. Het blad is heel kenmerkend.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
een esdoorn heeft vm veel grotere bladeren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het niet. de bladeren zijn anders.
Het is een Amerikaanse eik, je kan het vooral goed zien bij het blad voor de donkere stam.
Z512099
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
zou kunnen maar vm zijn er meer blaadjes aan een steeltje. De bladeren zijn klein
Inekez1
6 jaar geleden
+
Mijn idee was ook direct Amerikaanse Eik. De vorm van het blad is duidelijk herkenbaar en ook de manier hoe de blaadjes aan de takken zitten. (één blad per 'steeltje' maar wel meerdere bladeren en dus meerdere steeltjes per takje).
Dat de blaadjes nu klein zijn is logisch, ze zijn nog maar net uit de knop. Die blaadjes gaan de komende weken heel hard groeien. Dat kan echt in een paar weken van 2 naar 20 cm gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hiermee bedoel ik het antwoord.