Hoe vliegen muggen tussen regendruppels door?

Ze worden nooit geraakt! Duwt de luchtstroom van een vallende druppel de mug misschien vanzelf weg?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe weet jij dat muggen tussen regendruppels door vliegen?

Het beste antwoord

Wat geldt voor vliegen geldt voor de meeste insecten. Hun vleugels zijn beschermd met een vetlaagje waardoor een druppel zich niet makkelijk hecht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan zijn, maar zo'n regendruppel is vele malen groter en zwaarder dan een klein mugje. Stel je voor dat jij kunt vliegen, en dat je dan vol wordt geraakt door een water"druppel" van drie tot vier meter doorsnee. Dan kun je nog zulke waterafstotende vleugels hebben, je wordt gewoon meegesleurd door die watermassa. Daarom denk ik, net als de OP, dat het mugje door de luchtstroom van de regendruppel opzij wordt geduwd.

Andere antwoorden (3)

Volgens mij vliegen ze niet als 't hard regent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een parapluutje???
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heel snel en in slalom