wat zijn gevolgen als CO2 in het lichaam te hoog is en de ademhalingsspieren door een spierziekte niet goed meer werken?

Door een vrij onbekende spierziekte (IBM) worden spieren in het lichaam afgebroken. Hierdoor reageren de ademhalingsspieren niet meer zoals het moet als het ademhalingscentrum in de hersenen een signaal geeft. Daardoor blijft er te veel CO2 in het lichaam. Extra zuurstof moet via een verblijf op intensive care aangemeten worden maar dat is door dezelfde spierziekte geen optie. Ik ben daardoor niet op zoek naar mogelijkheden om de CO2 af voeren maar wil nu graag weten wat de consequenties van teveel CO2 zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Allereerst ben ik geen medicus dus kan enkel je iets tegemoetkomen vanuit deels enige ervaring ;) Daarom check alles ook bij de professionals. Een stapeling van Co2 is als ik hoorde op o.a slaapcentrum geeft deels gelijke klachten als bij hyperventilatie maar meer de klachten bij een chronische vorm ( men spreekt dan ook wel over hypo- ventileren ) . Voor de nachten kan dan een apneuapparaat al helpen evt met ook O2 combinatie. Overdag lastiger maar evt met zuurstof ondersteunen. Normaal ( denk maar aan 'ademloos kijken of op gaan in muziek of film) 'vergeet' elk mens wel eens te ademen en de reflex via de hersenen regelt dit weer om de balans te herstellen. Dit kan je ook eens met een neuroloog , slaaparts of longarts eens bespreken en hier kan ik al iets meer info ook lezen: http://www.vsca.nl/thuisbeademing/problemen-met-de-ademhaling/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100