Wat voor spin is dit?

Hooi iedereen, laatst was ik mn zolder aan het opruimen en kwam daar een spin tegen die wij enorm op een zwarte weduwe vinden lijken. Had geen rood zandlopertje op het lichaam maar was helemaal zwart en glad met een groot achterlijfje. De fotos zijn erg onduidelijk maar hoop dat jullie het kunnen zien.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=zwarte+weduwe&tbm=isch&gws_rd=ssl https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_weduwe_(spin)
Amadea
7 jaar geleden
Heeft de spin vlekjes op z'n rug, of op z'n poten een andere kleur dan zwart? Zo ja, welke kleur dan?

Antwoorden (1)

Het is EEN kogelspin, maar vermoedelijk geen zwarte weduwe. Die komt in Nederland eigenlijk niet voor, behoudens een verdwaald exemplaar dat zich hier echter niet blijvend kan vestigen.

Het is echter al een poosje warm, dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en hem niet in de hand nemen. De kans is echter heel groot dat het om een onschuldige gast gaat. Welke is niet te zeggen van een foto ; daarvoor zijn er te veel verschillende soorten.