Kunnen negers van nature blonde haren hebben?

Ongeverfd dus?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
7.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=eoG8PrIp0Cs Ik weet niet of het daadwerkelijk negers zijn, maar zwart/donkere huidskleur met blond haar bestaat iig.
Ivana
7 jaar geleden
Er zijn albino-negers met wit haar, een oudere neger wordt ook grijs, net als wij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De term negers is beledigend . Ik vind dat je een andere term moet gebruiken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De term negers is niet beledigend.
Het is een algemeen gebruikt nederlands woord waar niets mis mee is.
Als ik iemand heb beledigt of gekwetst,dan was dat niet mijn bedoeling.
Ik zeg bijvoorbeeld nog steeds "Negerzoenen"!
Ook daar is niets mis mee.
En ik heb niets tegen andere mensen op basis van geloofsovertuiging of uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
:) ik bedoel ook niet dat je iemand beledigd hebt, allerminst.
Maar door mensen met een donkere huidskleur kan het wel als beledigend opgevat worden.
De term neger is afkomstig uit de VS, van nigger, de zwarte slaaf. Als ik het zelf als beledigend had ervaren had ik dat wel gemeld aan de moderator.
Sorry als je het idee hebt dat ik je aanviel
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is goed.
Ivana
7 jaar geleden
Vroeger spraken we altijd over negers, We spaarden op school zilverpapier voor de "negertjes' in Afrika en dat geld ging naar de missie. Oudere mensen hebben helemaal geen verkeerd gevoel bij 'negers'. Niks denigrerends.
Net zo goed als het woord 'mongooltjes' wat nu ook niet meer mag, maar dat moet dan zijn 'kinderen/mensen met het syndroom van Down'.
Ik blijf gewoon mongooltjes zeggen, daar ben ik mee groot geworden omdat ik een neefje in de familie had. Dat is voor ons heel lief bedoeld en dat vergeet men wel eens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De term negers is niet afkomstig van het woord niggers. Het heeft niets te maken met de slaven. Het woord neger is afkomstig van het Spaanse woord "Nergro" dat zwart betekend. Daarbuiten, een antwoord op de vraag.Haarkleur wordt door 2 soorten pigment bepaald. Eumelanine en feomelanine. Daarom zijn er ook verschillende tinten. Van 0 (Zwart) tot 12 (Hoogblond). Door een gebrek aan melanine kan de haarkleur van donkere mensen dus licht worden. Hoe meer dominante genenparen het haar bevat, hoe donkerder de kleur. Dat het haar van donkere mensen vaak zwart of donker is, komt doordat hun ouders dit ook hebben. Als twee mensen met een donkere huiskleur met blond haar (Van origine) kinderen zouden krijgen zal dit kind (mogelijk) ook licht haar krijgen.
flyingcrow
7 jaar geleden
Nikker is een scheldwoord verwant aan het Amerikaanse NiggerVroeger spaarden wij zilverpapier voor de (gruwelijke term) nikkertjes in Afrika. Neger en Negro zijn neutrale aanduidingen.

Antwoorden (1)

Haarkleur wordt door 2 soorten pigment bepaald. Eumelanine en feomelanine. Daarom zijn er ook verschillende tinten. Van 0 (Zwart) tot 12 (Hoogblond). Door een gebrek aan melanine kan de haarkleur van donkere mensen dus licht worden. Hoe meer dominante genenparen het haar bevat, hoe donkerder de kleur. Dat het haar van donkere mensen vaak zwart of donker is, komt doordat hun ouders dit ook hebben. Als twee mensen met een donkere huiskleur met blond haar (Van origine) kinderen zouden krijgen zal dit kind (mogelijk) ook licht haar krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De kinderen van de Aboriginals in Australië worden geboren met blond haar wat, na een aantal jaren wordt het weer donker.