Als een Chinees een kind heeft van een blanke, kan dat kind dan totaal niet op een chinees lijken en blond haar hebben?

Dus ik bedoel dat het kind er Europees uitziet en niet chinees. Kan het kind dan wel nog blond haar hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
3.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.jref.com/forum/threads/babies-always-asian-looking.25560/ Ik zou ook zeggen dat de meeste Aziaat-Kaukaskische(blanke Europeaan) kinderen vaak donker haar/ogen hebben. Dat het meer een uitzondering is als ze blond haar zouden hebben. https://www.google.nl/search?q=asian+european+mix&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1oLKw5JfMAhXpAJoKHfGUDdAQ_AUIBygB&biw=1920&bih=1055
Amadea
8 jaar geleden
De kinderen van mijn blonde broer hebben een Aziatische moeder. Inderdaad beide met donker haar, maar bij de ene is dat het stevige Aziatische terwijl de andere dunner slapper haar heeft. De ene heeft een Europese vorm van de ogen, en de andere heeft de Aziatische "getrokken" ogen.

Het beste antwoord

Het gaat erom welk DNA regressief is.
Het kan zijn dat het "mixed" kind blond is met blauwe ogen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iedereen heeft zowel genen die blonde haren doorgeven als genen die een donkere haarkleur doorgeven. Iemand met blonde haren heeft iets meer blond gen door te geven dan donker gen, maar iemand met donkere haren heeft heel weinig van het blonde gen en kan dus praktisch geen blond gen door geven. Om die reden zal een blonde partner met een beetje donker door te geven gen, met een donkere partner, meestal donkerharige kinderen krijgen. Donker is overheersend dus in dit geval is blond haar (met blauwe ogen) zeldzaam. Maar je het gelijk, het is wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Crea
Van een gen heb je niet veel of weinig. Je hebt het wél of je hebt het niet en als je het hebt is het wél dominant of niet.
(Multipele allelie is een complicatie die ik hier buiten beschouwing laat.)