Wie is de meest lange persoon op aarde?

Wie is het nu, en wie is de langste aller tijden? ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Robert Wadlow.

Toen hij stierf was hij 2 mtr. en 72 cm lang en pas 22 jaar oud.

Toegevoegd na 3 minuten:
Trijntje Keever was de - voorzover bekend - langste vrouw die ooit heeft bestaan. Nederlandse 1616-1633, Edam.

Nu is de langste persoon
de Turk Sultan Kosen, met 2,46 meter de langste persoon op aarde. (trouw 17/9/09)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

)De langste man ter wereld, ooit gemeten en ooit geleefd, was Robert Pershing Wadlow. Hij werd geboren op 22 februari 1918 in Amerika. Bij zijn geboorte woog Robert Wadlow 8 pond en 6 ons. Al snel begon hij extreem snel te groeien en groeide uit tot een reus…

De langste man ter wereld
Toen hij een half jaar oud was woog Robert Wadlow 15 kilo, en toen hij anderhalf jaar oud was, ruim dertig kilo. Op zijn negende droeg hij zijn vader, die een gewone lengte had, al voor de grap de trap af. Ook zijn moeder had een gewone lengte. Op zijn achtste was hij ongeveer 1.80 meter lang. Op zijn dertiende ging hij op scouting en stak hij ver boven zijn groepsleden uit.

Op zijn vierde was hij al 1,63 meter, op zijn achtste was hij 1,88 meter, op zijn tiende 1,98 meter en op zijn veertiende jaar was hij al 2,24 meter. Toen hij 16 jaar was woog hij 166 kg en was hij 2,40 meter lang, met 17 jaar 180 kg en 2,48 meter, met 18 jaar 2,54 meter en 177 kg, met 19 jaar 2,60 meter en 197 kg. Rond deze tijd had hij door zijn buitengewone grootte al beenbeugels nodig om te kunnen lopen. Op 27 juni 1940, 18 dagen voor zijn dood, werd door de dokters zijn grootste lengte gemeten: 2,72 meter. Op 4 juli werd hij in het ziekenhuis opgenomen wegens een infectie aan zijn enkel. Hij stierf op 15 juli 1940 in zijn slaap. Zijn abnormale groei wordt geweten aan hypertrofie van de hypofyse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow... Je zult er mee getrouwd zijn... moet je toch een heel eind alleen slapen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha die Han ik heb een foto van hem in de keuken dat hij in de stad loopt heel indrukwekkend
De grootste man op Aarde is Sultan Kösen. De 27-jarige Turk is 2m47 groot. Hij heeft schoenmaat 60 en kan geen jassen, broeken of handschoenen vinden omdat alles aan hem groot is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turk is nieuwe langste man ter wereld

Sultan Kosen is woensdag in Londen naast de Tower Bridge gekroond tot de langste man ter wereld. De Turk is twee meter en zesenveertig centimeter

http://www.nuvideo.nl/opmerkelijk/30838/turk-is-nieuwe-langste-man-ter-wereld.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Oekraïner Leonid Stadnik is door het Guinness Book of Records erkend als de langste mens op aarde. De 37-jarige Stadnik, een voormalige veearts, werd bij een meting in 2006 vastgesteld op 2,57 meter.