Kunnen giraffes zwemmen?

Bij mijn weten kunnen alle zoogdieren zwemmen. Geldt dat ook voor de giraffe?

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Het beste antwoord

Yep, een giraf kan goed zwemmen.

Giraf weetjes:

* Een giraf word wel 500 t/m 1800 kg zwaar. Mannetjes zijn veel zwaarder dan de vrouwtjes.

* Hij kan wel 4.50 t/m 6.00 meter groot
* De schouderhoogte wordt wel 2.70 t/m 3.30 meter en kan wel 4.00 worden.
* De maximale leeftijd is ongeveer 28 jaar.
* De topsnelheid van een giraf is wel 55 kilometer per uur.
* De tong van de giraf is wel 40 cm lang.
* Een giraf eet wel 12 uur per dag.
* Hij kan ook goed zwemmen.
* Meestal één jong maar soms ook twee jongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk wel, maar in praktijk zal het nooit voorgekomen zijn dat een giraffe een stuk water tegenkwam waar hij zijn hoofd niet boven water kon houden bij het doorwaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
*Giraffen op de boot van noach, in kinderbijbel doorkrast*
jazeker:

kort vertaald: ja dat kunnen ze. het idee dat dit niet zo zou zijn is echter wijdverbreid. alhier de beste video die ik kon vinden.

Yes they can. it is widly believe they cannot. here is a video of them wading, best i could find http://www.arkive.org/giraffe/giraffa-camelopardalis/video-ti06.html.

there is no reason they should not be able to. every other mamal can.

http://wiki.answers.com/Q/Can_a_giraffe_swim
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha, dus dat hebben ze ak die jaren in Loch Ness gezien, gewoon een zwemmende giraf... +1
Hoewel dat beessie het goed kan,is het zelden nodig,vanwege de lengte van zijn nek en de niet zo diepe wateren in zijn leefomgeving!
Ter weerlegging van je stelling dat alle zoogdieren kunnen zwemmen: Dit zoogdier kan het niet,maar is dan ook al erg lang van het zogen af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen afbeeldigen of filmpjes online gezien waarbij giraffes daadwerkelijk zwemmen...

Deze afbeelding moet ff gepost worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou eigenlijk niet nee,
ze zijn dadelijk ook te zwaar