Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er wetenschappelijke onderzoeken, waarin is vastgesteld dat kippen (zeer ernstig) lijden in een legbatterij?

Ik ben er zelf van overtuigd dat kippen vreselijk lijden in zo'n legbatterij, en naar mijn mening kan dat ook niet anders voor een mens of dier dat dag en nacht in dezelfde houding moet zitten. Maar er zijn, ook nu dit in Nederland verboden is, nog steeds mensen die zeggen dat kippen in zo'n systeem hartstikke gelukkig zijn. Ze geven bijvoorbeeld argumenten als: ''Natuurlijk zijn die dieren hartstikke happy, want als een kip zich niet senang voelt, dan legt ze niet!'' Middels die onderzoeken door wetenschappers wil ik dat kunnen weerleggen. Weet iemand een link naar zo'n onderzoek?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
789

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, er zijn wetenschappelijke onderzoeken uitgevoerd of een kip in een legbatterij pessimistisch of optimistisch is.
Twee kippen , huisdieren en kippen van een legbatterij werden iets geleerd.
Er werd een hoge klank gespeeld en ze kregen iets lekkers .
Er werd een lage klank gespeeld en ze kregen iets vies.
Dan werd er een hendeltje in de kooi geplaats waar ze zelf op konden drukken.
Als ze een hoge klank horn en ze drukken zelf op het hendeltje kregen ze iets lekker .
Bij een lafe klank iets vies.
Dan werd er een klank tussenin vespeeld.
Niet hoog en niet laag.
De "huisdierkippen" drukten wel op het hendeltje omdat ze optimistisch dachten.
De kippen van de legbatterij drukten er niet op omdat ze pessimitsisch waren .
Ook leggen kippen van een legbatterij veel minder eiren dan gesone kippen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je een bron?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding