Verandert het genotype van een kikker, als deze van een kikkervisje verandert tot een kikker?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
2.3K
erotisi
8 jaar geleden
nee, vermoedelijk worden slechts andere genen actief, evenals dat jij als foetus dezelfde genen had als jij nu.Het fenotype verandert wel
Reddie
8 jaar geleden
Genetica werkt hetzelfde vanaf bacteriën en algen tot apen en mensen.
Misschien een goed idee je eerst te verdiepen in de basis van genetica.
Anders kun je nog over miljoenen levende wezens vergelijkbare vragen stellen.

Antwoorden (1)

Nee. Het genotype is het totaal van erfelijke eigenschappen van een organisme. Dat blijft het hele leven onveranderd, vanaf het moment van bevruchten van de eicel tot de dood.