De gemiddelde hartslag varieert per mens al enorm, dus dat is moeilijk te zeggen.

Voor een mens die sport kun je wel zeggen dat de maximale hartslag ongeveer ( 220 - de leeftijd in jaren ) is. Dus ben je 30 jaar dan is je maximale hartslag 220 - 30 = 190 slagen per minuut.
Ook de rust hartslag is enorm afhankelijk van hoeveel je sport, mijn eigen hartslag is in rust ongeveer 43 en mijn maximum 180.
Hoe meer je sport, hoe lager je rust hartslag.

Als ik echt stress ervaar zal dit de hartslag met ongeveer 15 a 20 slagen verhogen gok ik zo.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tnx! ik schrijf een verhaal en die infoz had ik ff nodig en kon ik niet vinden op internet! stom dat ik de leeftijd be nvergeten bij te zetten...Maar wel slim dat je dan erbij zet waarom je dat zecht!