Omdat dit in hun genen zit. Het wordt veroorzaakt door het pigment eumelanine, wat bij honden zowel in de vacht als de neus, de lippen en de ogen aanwezig is. Dat heeft tevens invloed op de kleur van de pootzolen, de oogleden, en de lippen.

De neus is zwart, (lever)bruin, (grijs)blauw of isabella (=perkamentachtig lichtbruin), afhankelijk van het type eumelanine dat de hond kan produceren.
Amadea
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Wauw... toch nog een goed antwoord op een vraag met een hoog "waarom zijn de bananen krom ?"-gehalte. (No offence, het is een serieuze vraag !) Plus !