welk insect is dit?

Dit insect, ik vermoed een larve van 't een of ander, zat gezellig naast mij aan de waterkant, op een pol gele lissen. Hij was ongeveer 3 cm lang.
Weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dit is de huid van een libellenlarve, die is overgebleven na de vervelling. Vergelijk de foto's maar op de site in de link.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat leuk! Ik had al wel gezocht op libellenlarve, maar dat zag er toch anders uit.
Hij zat ook al wel erg stil :-)