Door welke zeldzame bloedgroep wordt menselijk zweet zuur?

Op deze pagina http://nl.wikipedia.org/wiki/Rory_Gallagher staat deze tekst: "Gallagher had veel succes met zijn live-optredens, maar scheen er nooit in te slagen dat op de plaat vast te leggen. Hij schuwde met zijn houthakkershemden en zijn afgeragde Fender Stratocaster alle vormen van glamour en deed ook nooit een poging een hit te maken. De '61-stratocaster had dit afgeragde uiterlijk overigens vooral gekregen door het zweten van Gallagher en niet zozeer door ruw gebruik: door een zeldzame bloedgroep zweette de gitarist dermate zuur dat het als een soort verfafbijt fungeerde.".

Daarom vroeg ik mij af welke zeldzame bloedgroep dit verschijnsel veroorzaakt.

Toegevoegd na 1 uur:
Als dit verhaal juist is, hoe verloopt dan precies dit proces? Waarom/waardoor wordt het zweet zuur bij mensen met deze specifieke bloedgroep?

Antoni
9 jaar geleden
in: Biologie
2.7K

Antwoorden (2)

Volgens http://www.answers.com/Q/What_is_rory_gallaghers_blood_type had hij AB Negatief. Wereldwijd is dat inderdaad de minst voorkomende bloedgroep (0,45% van de wereldbevolking). Maar er is geen link te vinden tussen die bloedgroep en acidose.

Het is waarschijnlijker dat het overmatig alcoholische dranken tot zich nemen in combinatie met weinig eten er bij Rory Gallagher de oorzaak van was.
Amadea
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord!
De zweetafgifte door de inspanning en de zich daaraan lavende bacterien die de zure geur veroorzaken zijn de schuld, het komt niet door zijn bloedgroep , of je nu O +, A+ of AB- hebt, de bacterien lusten je zweet rauw.
Overigens heeft zweet op zichzelf niet veel geur het zijn echt de zeg maar uitwerpselen van de micro-organismen die de stank geven.
Deodorant bevat dan naast een kleine hoeveelheid vochtabsorberende middelen, vooral stoffen die de huid niet irriteren maar de bacterien wel.
Dus neen, zijn mogelijk bijzondere bloedgroep KAN er niet debet aan zijn.
Vergis je niet, een artiest die echt aan het performen is levert een topprestatie met dito energiebehoefte en warmteproductie.
Mede daarom zitten er in opnames en shows veel pauzemomenten voor de artiest (gecamoufleerd door gastoptredens en andere activitieten ter leering ende vermaek, vooral dat laatste natuurlijk!