Welke paars-blauwe zeevis staat op deze foto, genomen op Lanzarote?

Ik was in Playa Blanca, aan de zuidkust van Lanzarote. Daar zag ik in de haven deze paars-blauwe vis zwemmen.

Het was moeilijk de vis scherp te fotograferen omdat het water zo bewoog.

De kleur van de vis komt redelijk goed overeen met de realiteit; wellicht was de vis in werkelijkheid wat meer paars-achtig. De vis was ongeveer 15 cm lang.

Ik heb nooit eerder een vis van deze kleur gezien in de wateren rond de Canarische eilanden.

Welke vissoort kan dit zijn geweest?

Picture for question
Cryofiel
9 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Amadea
9 jaar geleden
Wat ik erin zie is een plastic zakje. Zoiets: http://www.safe-products.nl/contents/media/afvalzakje.jpg
HeerVoldemort
9 jaar geleden
haha
Cryofiel
9 jaar geleden
Zou kunnen, op grond van de foto, daar heb je gelijk in. Plastic zakjes zwemmen echter niet actief door het water - wat dat betreft is het jammer dat ik geen video heb, maar slechts een foto.

Antwoorden (2)

Ik moest gelijk denken aan een portugees oorloggschip, dat is echter geen vis maar een kwal, vanuit een bepaalde hoek gezien is het model echter vergelijkbaar en de kleur is ook blauw tot paars. Ook afmetingen tot 15 cm zijn mogelijk.

Toegevoegd na 56 seconden:
Ik heb een plaatje toegevoegd waar je veel gelijkenis ziet maar misschien duikt dat later nog op

Toegevoegd na 2 minuten:
dan maar als link

Toegevoegd na 3 minuten:
nog een poging, link 2 is het plaatje dat ik bedoelde, daar is hij boven water, maar stel je die vorm onder water voor dan snap je mogelijk wat ik bedoel
9 jaar geleden
De visjes die op de foto uitstekend te zien zijn, bijna zonder vervorming van de lijnen, geven aan, dat het blauwe ding, bijna zeker geen vis is.
Mogelijk is het een naaktzeeslak, veel soorten kunnen redelijk goed zwemmen.
Vaak zwemmen deze in een golvende beweging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
kunnen die zwemmen,... geen idee.
ik was aan het denken aan zo'n vis uit Finding Nemo ( die Dori ) type doktersvis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja die kunnen uitstekend zwemmen.