Een mammoet heeft 230 a 240 botten. Het aantal botten bij alle zoogdieren ligt in dezelfde orde van grootte; een volwassen mens heeft 206 botten. en baby heeft er meer, omdat een aantal van die beenderen in de loop van de jeugd met elkaar vergroeien; denk aan de eerst losse beenderen van de schedel die later samengroeien tot de hersenpan.
Omdat een mammoet enkele staartwervels extra heeft, heeft hij meer beenderen dan de mens die immers geen staart heeft.

Het eerder genoemde aantal van 7500 is het totaal aantal mammoetbeenderen in de collectie, dus niet het aantal botten afkomstig van 1 mammoet en ik denk toch echt dat dit is wat de vraagsteller wil weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een mammoet heeft 7500 botten de grootste verzameling botten staat in Naturalis in Leiden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is de grootste botten verzameling maar niet van een indivuele
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeer juiste reactie van Whopper. zie mijn antwoord.