Welke vogel is dit?

Onderweg naar school zag een een klein vogeltje. Ik vroeg me af wat het voor vogeltje was maar ik kon niet raden. Ook heb ik al geprobeerd het te zoeken met een dierenzoekmachine maar geen resultaat. Weet jij wat het is?

Beschrijving:
Een klein bruin vogeltje (ongeveer ten grote van een mus of vink), lange dunne snavel, blauwe rug.

Kan jij mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
Rieneke1
9 jaar geleden
Blauw? Of grijs? Wat zijn de verdere kleuren?

Het beste antwoord

Bij een lange dunne snavel en een blauwe rug denk ik aan een boomklever.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb gekeken naar een boomklever maar deze heeft een hele andere kleur. Dat vogeltje dat ik zag was echt bruin met blauwe rug. Zie geen overeenkomst
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik weet nog steeds niet wat voor vogel het isaar jou antwoord zou het waarschijnlijk wel kunnen zijn. Bsdankt, Esmee261

Andere antwoorden (1)

Bij een lange dunne snavel en blauwe rug, denk ik aan een ijsvogeltje.
Dat is een zeer schuw vogeltje, vaak zie je er alleen maar een blauwe streep van en weg is hij al weer.