Als je gebeten wordt kan je wat betanine gebruiken om te zuiveren, maar over het algemeen is een papagaaienbeet totaal verschillend als die van bij voorbeeld een hond. Een papagaai heeft ook niet het speeksel daarvoor terwijl die van honden veel meer bacteriën hebben.

Als je gebeten bent niet druk maken. Gewoon wat zuiveren. Ik als vogelliefhebber ben 3 keer gebeten door een papagaai en niets abnormaals opgelopen.
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Bedankt
Ivana
9 jaar geleden
Lees dit even door. Iedereen die met kromsnavels werkt moet hiervan op de hoogte zijn.
http://www.dierenziekenhuisdrachten.nl/over-dieren/vogels/psittacose--papegaaienziekte.
Antoni
9 jaar geleden
De beet van een hond is ook niet giftig. Dat lijkt je antwoord wel te suggereren. Wel kunnen er bij een beet van een hond ziekteverwekkers worden overgebracht op het slachtoffer. Een hond heeft echter geen giftige beet, zoals bijvoorbeeld gifslangen die wel hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ivana
Wat jammer dat ik voor een reactie geen plusje kan geven. Prima antwoord!
Z512099
9 jaar geleden
Wonden nog wat gevoelig, maar genezen...

Andere antwoorden (2)

Nee, de beet van een papegaai is niet giftig.

Wel kan de beet natuurlijk gaan ontsteken of kunnen er door de beet ziektekiemen worden overgedragen waardoor je flink ziek kan worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Bedankt.
Nee, de beet van een papegaai is niet giftig, maar deze vogel kan wel de ziekte psittacosis overbrengen, met symptomen die lijken op die van griep/ koorts. het beloop van de ziekte kan echte wel ernstig zijn dus als je gebeten bent en iets vermoedt, ga als de donder naar je huisarts en meld dar je door een papegaai bent gebeten!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Bedankt.