Wat is dit voor een dier? een aapje? zie foto

Dit dier zag ik op facebook op een filmpje. Niemand hier weet wat dit voor een dier is. Iemand idee? Zie de foto.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dat is een zogeheten ''plompe lori'. In het Engels 'slow loris'. Behoort tot de halfapen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het zijn nachtdieren; ze slapen overdag opgekruld op een tak. Door een speciaal glanzend laagje in hun oog kunnen ze ook in het donker goed zien. Ze komen voor in Zuidoost-Azië.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een Slow Loris: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Slow_loris
In het Nederlands een Plompe Lori genoemd.
Hij valt onder de primaten, de aapachtigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het beestje lijkt schattig, maar zijn beet is giftig. Dit beest is ook NIET geschikt om als huisdier te houden, volgens mij is het ook verboden (gelukkig)
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Is die beet dodelijk? Uit je bron begrijp ik dat de beet (alleen) een afschrikmiddel voor roofdieren. Wat zijn de effecten van zo'n beet?
Ritsuka
9 jaar geleden
http://primatology.net/2010/10/19/are-slow-lorises-really-venomous/
Zover bekend niet dodelijk, maar wel een geval bekend van iemand die in shock raakte na een beet.