Tonen kinderen in de pubertijd meer drang om te kijken naar horrorfilms en wat is de biologische betekenis daar van?

Ik heb net havo 4 afgerond en zit na de vakantie in havo 5. Een klasgenoot en ik moeten een profielwerkstuk maken en wij gaan het hebben over angst.

Wij moesten een onderzoek op stellen over angsten. Wij hadden bedacht om een onderzoek te doen met een horrorfilm, omdat wij verwachten dat Horrorfilms de extreme vorm van angst laten zien. We willen kunnen onderzoeken of kinderen in de pubertijd meer drang hebben om te kijken naar horrorfilms en wat is de biologische betekenis daar van is. En welk voordeel heeft het om die films te kijken want wij hadden ooit gehoord dat het kijken naar horrorfilms je beter klaar maakt voor de ‘echte wereld’. Nu willen wij onderzoeken of dat dus zo is. En waar dat dus mee te maken heb. Ik denk zelf dat je sneller angsten kan onderdrukken hoe vaker je naar zulke films kijkt, maar we hebben het onderzoek nog niet uitgevoerd.

!!!!! BELANGRIJK !!!!!!!!!

Heeft u antwoord op deze vraag voeg de URL toe.
(het moet van een betrouwbare bron namelijk) Als u zelf antwoord kan geven omdat u een onderzoeker bent. Het liefste uw beroep (en uw naam).

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100