Spreken dieren ook verschillende 'talen' in verschillende landen?

Bijvoorbeeld: fluit een vogel in china anders dan in Nederland.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
4.1K

Het beste antwoord

Ja, alleen daar zijn landelijk geen afspraken over gemaakt natuurlijk (nee echt?! haha), dus dat gaat meer via populaties, lijkt mij.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hangt van de diersoort af. Zie hier : http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/5277090.stm (over koeien) en http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/animals/newsid_3776000/3776023.stm (over eenden)

Toegevoegd na 6 minuten:
Nou, ik zou dus niet zeggen verschillende talen, maar eerder "verschillende accenten".

Toegevoegd na 19 minuten:
Mijn eerste opmerking was geen stom grapje, maar ik bedoelde dat het niet per se met landsgrenzen, maar eerder met gebieden/populaties te maken heeft. Het is niet zo dat als je vanuit Nederland Belgie over de grens gaat, dat dan de koeien OPEENS in een totaal ander accent gaan loeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zei alleen dat je het beter geen talen kunt noemen, anders begrijp ik niet echt wat je bedoelt. Ik denk dat dat normaal "accenten" genoemd worden. Het antwoord is eigenlijk soms: het is niet per se verbonden met in welk land ze leven, maar eerder van welke populatie ze deel uit maken. Mijn antwoord klopte denk ik volledig, ik snap de reden voor het minnetje niet. Zo niet, constructieve kritiek is welkom :)
Rieneke1
10 jaar geleden
C + van mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jazeker, ik heb, even met betrekking tot vogels, idd daar ook een stukje over gehoord op Radio 538.
Even een voorbeeld: In Italië hoor je het overigens ook.
Een vrouwelijke huismus ziet er anders uit en klinkt anders in Italië dan in Nederland. Dat viel mij gewoon op.
Volgens mij is de vrouwelijke huismuis in Italië ook kleiner.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh oops, er is even iets mis gegaan in de reacties en antwoorden.. Laat maar ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HAha ja goh dat wist ik ook wel hoor! :) :p

Andere antwoorden (1)

Jazeker, daar is onderzoek naar gedaan bij verschillende soorten vogels, oa koolmeesjes.
Dan hebben we het niet eens over verschillende landen, maar zelfs over verschillende regio's.
Vogels uit brabant fluiten al anders dan vogels uit noord-holland.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt? :)