Hoe lang blijft cafeïne werken?

Gaat het net zoals bij alcohol dat er per hoeveelheid tijd een bepaalde hoeveelheid wordt afgebroken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
28.5K

Antwoorden (2)

Ongeveer 30 tot 45 minuten na inname begint de stimulerende werking van cafeïne zijn werk te doen. De duur van de werking kan behoorlijk variëren, maar is gemiddeld 3 uur. Bent u een fervent roker, dan heeft u minder lang profijt: de nicotine halveert de tijd van de werking van cafeïne.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar is het dan ook zo dat als ik 4 kopjes drink, dat de duur 12 uur wordt?
Cafeïne begint na 15-45 minuten te werken. Het effect op je zenuwstelsel duurt maar een half uur tot een uurtje, maar op je lichaam heeft het veel langer effect. Cafeïne werkt namelijk zolang als het in je bloed zit, wat verschilt van persoon tot persoon. Bij de een is dit 2 dagen, bij de ander 4 uur.

Het heeft inderdaad wel minder lang effect als je rookt, maar ook als je zwanger bent is het sneller uit je bloed.