Wat is voedselconversie?

Kort geleden waren er hier op GV 2 vragen over voedselconversie. Maar de vragen gingen niet over wat dat is, maar over iets anders wat daar mee te maken had. Nou wil ik dus graag weten wat dat is, want dat werd niet uitgelegd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
5.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat van dat water is onzin. Het is ook niet te meten, dus kun je er helemaal niets mee.
Voederconversie is doodeenvoudig: hoeveel voer moet een dier eten om een kilo zwaarder te laten worden. Kortom: Deel de hoeveelheid voer die een dier tot aan de slacht gegeten heeft en deel dat door het geslachte gewicht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voederconversie

Antwoorden (3)

voedselconversie is de verhouding voedsel naar vlees dus de hoeveelheid voedsel die nodig is voor het opbouwen van 1 kg vlees vooral in de veehouderij is dat van belang .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo iets:Het vraagstuk draait om ‘voedselconversie’, oftewel: hoeveel voedsel moet een dier eten om 1 kilo in lichaamsgewicht toe te nemen?
fremar
10 jaar geleden
De definitie van 'conversie' is: omwisseling van een effect in een ander effect (zie bron).
Dus, bijvoorbeeld: Van rauw vlees naar gebraden vlees.