Hoe heet de opleiding dierenarts op hbo niveau?

Als je dierenarts wilt worden zul je vwo moeten doen, maar ik heb gehoord dat je ook een hbo opleiding doet met theorie en praktijk en dat je zo door stroomt naar het vwo. Hoe heet dit? En waar kan ik hier meer info over vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
ronron1212
10 jaar geleden
Er bestaat geen opleiding dierenarts vwo of hbo dierenarts is een universitaire studie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vwo is universiteit, ok bedankt
ronron1212
10 jaar geleden
VWO =voorbereiden wetenschappelijk onderwijs dus geen universiteit.
ronron1212
10 jaar geleden
ter aanvulling universiteit is WO wetenschappelijk onderwijs
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Universiteit volgt na vwo óf hbo (volgt o.a. na de havo), waarschijnlijk wil jij weten wélke opleiding op hbo-niveau je kunt doen om zo toch naar de universiteit te kunnen!?

Antwoorden (1)

Met die opleiding op HBO wordt je (naar mijn weten) dierenarts assistent(e). Hierna kan je doorstromen naar een universitaire studie voor dierenarts.