Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand welk beest dit is?

hij zit bij ons de hele ochtend al in de achtertuin in het zonnetje op twasrek. wie weet wat voor een beest dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
763

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is een sprinkhaan, een grote groene sabelsprinkhaan.

Toegevoegd na 53 minuten:
Met de informatie die vraagsteller echter in de reactie geeft, wat op de foto niet goed te zien is, kom ik erachter dat het een Zaagsprinkhaan is, Barbitistes serricauda.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat dacht ik zelf in eerste instantie ook. maar dit beestje heeft geen vleugels en een groot dik, rond, achterlijf met donker groene strepen. (meer iets van een spin) maar dan met zes poten en hele grote sprieten.
kan het dan nog wel een sabelsprinkhaan zijn?
Amadea
10 jaar geleden
Woon jij in België?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is waarschijnlijk nog een jong dier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik woon niet in Belgie, ik woon in Oost Nederland.Ik heb de link even bekeken die je mij gestuurd hebt. En volgens mij komt hij of zij het meest overeen met een Duits Propje of een Leptophyes. Het lijkt me onmogelijk, maar we zijn wel deze zomer in Zuid-Hongarije geweest (Pecs) misschien dat we hem per ongelijk mee hebben genomen. Geen idee hoe dat beestje dan buiten komt, en weet ook niet of zo'n beestje überhaupt zolang kan leven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding