Wat is de naam van dit mooie vogeltje?

Dit vogeltje is vandaag met volle snelheid tegen de tramdeur aangevlogen:( Heb hem even meegenomen en in de gaten gehouden en gelukkig kon hij zijn vliegreis snel weer voortzetten! Ik vraag me alleen af wat voor soort vogeltje dit is en aangezien Google mij niet kan helpen doe ik een beroep op jullie kennis!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (4)

Ik denk dat het een vink mannetje is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Vinken hebben bepaald geen priemsnaveltje.
Dit is duidelijk een insectenetertje.
Is het geen groenling. Beetje kanarie achtig vogeltje wat gelukkig steeds meer voor komt. Werden vroeger, en misschien nu ook nog wel gehouden om andere broedsels uit te broeden. Na ik nog weet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een fitis of een tjiftjaf. Deze vogels lijken heel erg op elkaar. Alleen heeft de ene donkere poten en de ander lichte poten, maar ik kan de poten hier niet zien.
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Dat lijkt mij ook Ivana, +
Het lijkt me een nachtegaal, op grond van bruine kleur, grote snavel en oogring. De noordse nachtegaal heeft een wat donkerder kop.