Wie weet van welke vogel dit een kuiken is?

Gefotografeerd op een eiland in Schotland

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt van een struisvogel?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Precies weet ik het niet, het lijkt me een kuiken van een meeuwen familie maar welke soort meeuw, geen idee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind die kromme snavel wel een aanwijzing voor een roofvogel.

Het beste antwoord

Ik denk dat het een vrij oud vrouwelijk kuiken van een auerhoen is. Veronderstelde eerst schots sneeuwhoen (famous grouse), en korhoen, maar de kuikens van deze soort hebben meer tekening op de kop. Ook heeft deze vogel een opmerkelijk zware snavel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt een jonge valk. Mogelijk een slechtvalk.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is zeer zeker geen valk, eerder een hoenderachtige!
Amadea
10 jaar geleden
Welnee. Hoenderen hebben een in verhouding kleinere kop, en ze hebben lellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar jonge hoenders niet.