Is een Veelvraat symmetrisch?

De keus is: in een lijn symmetrisch, in meerdere lijnen symmetrisch of niet Symmetrisch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het is een zoogdier en net als wij mensen zoogdieren zijn zijn we in lijn symmetrisch al is dat niet van binnen zo (onze longen zijn rechts en links anders, ons hart zit net links van het midden, we hebben een lever rechts en een milt en alvleesklier links.

Van de buitenkant zijn we in lijn symmetrisch.

Toegevoegd na 50 seconden:
Als je de vlinder bedoelt: die is ook in lijn symmetrisch.

Toegevoegd na 21 uur:
Nav een reactie: in de biologie spreek je niet over lijnsymmetrisch maar over tweezijdig symmetrisch (een zoogdier dus) of veelzijdig symmetrisch (een zeeanemoon of kwal of zeester) of niet symmetrisch (spons) zie hier: http://biologiepagina.nl/1/Ordening/dierenrijk.htm

Blijkbaar heb jij een andere vraagstelling maar even voor de duidelijkheid zet ik dat er even bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WimNobel
10 jaar geleden
Waarom wordt hier de term "in lijn symmetrisch" gebruikt? Dat lijkt me van toepassing op tweedimensionale figuren. Bij driedimensionale lichamen zou ik zeggen dat de term vlaksymmetrisch, spiegelsymmetrisch of tweezijdig symmetrisch gebruikt kan worden. Die termen zijn dan van toepassing op de meeste diersoorten (niet op b.v. platvissen, of slakken met links-of rechtsdraaiende huisjes).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die term wordt gebruikt omdat de VRAAGSTELLER hem zo gebruikt. Mijn zoon gaf het antwoord en zei ook dat het anders heet maar als de vraagsteller het zo vraagt geef ik zo antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien komt de vraagsteller uit België?

Andere antwoorden (1)

Neem een foto van een gezicht, in een fotoprogramma. Dan het gezicht in twee delen, van boven naar onder. Eén van die delen kopiëren en spiegelen. Daarna die twee stukken tegen elkaar brengen. Je zal dan zien dat het gezicht behoorlijk is veranderd en mischien wel onkenbaar. Daaruit kan je afleiden dat we niet symmetrisch zijn. We hebben wel twee armen, benen, handen enz maar deze zijn niet gelijk. De ene zal wat groter,kleiner, dikker dunner enz zijn. In aantal zijn we symmetrisch, maar het uitzicht is niet symmetrisch
Robby BB

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus bij andere dieren is dat ook zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is er geen enkel dieren symmetrisch en de biologie denkt daar toch anders over jumper! Het gaat niet om vlekjes en afwijkingen maar om de plek van armen en benen en ogen, neus mond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan vraag ik mij af over wat het dan wel gaat!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet wat je met al die uitroeptekens wilt maar op de middelbare school is het heel normaal dat je wat leert over de symmetrie van een dier. Het gaat om het hele lichaam wat dus tweezijdig symmetrisch, veelzijdig symmetrisch of niet symmetrisch kan zijn en zo kun je dieren indelen. Kijk maar eens hier: http://biologiepagina.nl/1/Ordening/dierenrijk.htm Alle zoogdieren zijn tweezijdig symmetrisch.