Hoe kunnen mensen die een gezonde BMI-waarde hebben toch beschikken over een hoge bloeddruk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (4)

Omdat BMI alleen niks zegt, er spelen veel meer factoren mee voor gezondheid.
Dus je kunt ongezond leven en een hoge bloeddruk hebben, maar toch een 'gezond' BMI hebben.
11 jaar geleden
Omdat een hoge bloeddruk andere oorzaken kent. Vaak weet men de oorzaak niet, wel zijn er factoren die vaak invloed hebben op de bloeddruk.
Zoals vet -en zout eten, weinig bewegen maar het kan ook erfelijk zijn of komen door nierziekten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bloeddruk heeft niks te maken met de lengte of omvang of gewicht van de mens,maar wel met de grote van het hart en de kracht en snelheid waarmee het hart het bloed in het lichaam rondpompt,een voorbeeld:
Als je een groot en sterk hart hebt en je hart daarbij ook nog eens snel en krachtig klopt,dan heb je een hoge bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gaf maar één mogelijk voorbeeld uit tal van mogelijke voorbeelden.
Vanwaar dan deze - en van wie?
Hoge bloeddruk komt uit koffie, zout, stress, enz. Een hoge BMI is afkomstig van het eten van te veel en bewegen te weinig.