Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een regenworm een tong? En heeft het uberhaupt een mond?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eeh...door de toon waarop je het vraagt aan we dat eens even heeel rustig aan doen. Zelf googelen geeft je overigens ongetwijfeld sneller resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is niet voor mij maar voor mijn zusje
ik stel de vraag en kan intussen wachtend mijn huiswerk gewoon maken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nee en ja.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zonder mond kan de worm niet eten, maar ze hebben geen kaken, tanden of tong.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tong niet, een mond wel. Bedoeld cabbit :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh thanx

Andere antwoorden (1)

Een soort bovenlip hangt aan het kopeinde over de mond. De mondopening begint net na het eerste segment en gaat door tot in de darm, die door het gehele lichaam van de regenworm loopt. Het begin van de darm bestaat uit een spierloze keel, die overgaat in een slokdarm. Deze slokdarm bestaat achtereenvolgend uit kalkzakjes, een spierloze 'krop' en gespierde magen. Hierin wordt het plantaardige voedsel met behulp van zandkorreltjes gelijkmatig vermalen (op dezelfde wijze als bij kippen maar die doen het met behulp van steentjes). Hierna zit de lange middendarm, die over de hele lengte op de rugzijde een uitstulping heeft, waardoor de middendarm een inwendig grotere oppervlakte heeft. Aan het eind zit de anus

Toegevoegd na 11 minuten:
Ja, hij of zij heeft dus wel een mond maar geen tong
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding