Welke 'handigheidje' van een ander dier zo jij graag bij mensen zien?

Bijvoorbeeld dat je net als een kameleon van kleur veranderen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
2K

Antwoorden (44)

De winterslaap.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beweegbare oren. Als ik zie hoe mijn kat in een luie bui haar kop niet optilt, maar gewoon haar oor richting een geluid draait om het beter te horen, wordt ik wel eens jaloers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vliegen, dat lijkt me nou echt leuk, als iedereen zou kunnen vliegen. En een beetje snel ook.
Dan is er ook minder autoverkeer , meteen beter voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
herstellen van ledematen zoals een salamander heeft. Dat zou echt nuttig zijn voor de mens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eieren leggen zeuren vrouwen misschien wat minder over de zwangerschap. Hoewel de kans daarop misschien vrij klein is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kunnen vliegen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een hond die schijt zonder z'n reet af te vegen! Scheelt een hoop closetpapier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voldoende vezels (bleh), weinig vet (bleh), veel rauwe groenten en fruit (bleh)... maar dan heb je dit doel wel bereikt. Iedere dag een Glory Wipe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
BVB, Jij hebt iets met closetpapier hé? ;)
Dat we net zoals een kat in een boom kunnen klimmen en dat we lange nagels hebben.
Ik zal ook wel eens in een boom willen klimmen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een ingebouwd kompas zoals bijvoorbeeld duiven dat schijnen te hebben. Ik zoek me vaak al rot naar de plek waar ik mijn auto ook al weer had geparkeerd na een middagje winkelen om over iets als het missen van afslagen of het juist te vroeg nemen daarvan nog maar te zwijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Me als een haas uit de voeten maken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De snelheid van een luipaard
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat je dingen kunt waarnemen die mensen niet kunnen, dat je bijvoorbeeld al wegrent voordat er een tsunami komt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, kunnen vliegen is iets waar mensen al sinds jaar en dag over dromen. Ik zou dat wel willen kunnen, maar wie niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kunnen vliegen natuurlijk ;D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het schoonhouden van bepaalde lichaamsdelen, als ik dat probeer donder ik telkens van de bank af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als een spin aan het plafond kunnen lopen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er leven tegenwoordig nog steeds dieren die tussen de dino's leefden. bijvoorbeeld een krokodil en dergelijke. Daar ik er van uit ga dat de mens zulke rampen niet zal kunnen doorstaan, welke zij meegemaakt moeten hebben, denk ik dat de mens daar wel wat kan leren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zo goed kunnen ruiken als een hond! supertof hoe mijn hond helemaal uit zijn dak kan gaan van geurtjes en het liefste de hele dag rondsnuffelt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als een hond je eigen ballen kunnen likken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Theo Maassen -.-
Ik zou wel zo goed willen kunnen ruiken, maar niet langer als een dag.Ik denk dat ik stapelgek zou worden van al die "prikkels"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij sommige mensen zou ik graag de levensduur van een eendagsvlieg willen zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vliegen lijkt me geweldig ,om op eigen kracht door t ruim te zweven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of net als een stinkdier je gebied kunnen afbakenen! altijd handig, haha
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of als een egel je stekels kunnen opzetten! voor mensen waarvan je wilt dat ze niet kort in de buurt komen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zelf kunnen vliegen lijkt me fantastisch
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kunnen zwemmen zonder zuurstofflessen zoals walvissen, en scherp kunnen zien onder water.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Me niet hoeven afvragen welke kleren ik aan zal trekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geheugen van een olifant :) vergeet je nooit meer dingen en alles wat je geleerd is raak je nooit meer kwijt :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
electirsch zijn net als een sideraal, als je zelf stroom kan maken scheelt dat een hoop milieuvervuiling, waardoor je de klimaatverandering tegengaat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
verharen, zodat je het in de winter altijd lekker warm hebt en in de zomer koel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kunnen hamsteren van hamsters
Het vliegen van vogels
De kleefpoten van een spin
Het van kleur kunnen veranderen van de kameleon
Het sterk zijn van de mier
Snel van de coyote
Maar ben natuulijk heel tevreden om als mens te leven in Nederland!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt mij heel handig om net als een hond op ieder moment direct naar buiten te kunnen gaan. Kleren aan? Waf, hoeft niet, want die heb ik niet. Jas aan? Heb ik ook niet. Als het koud is: bibberen. Als het warm is, het gewoon maar rustig aan doen of in de schaduw gaan lopen. Schoenen aan? Gaat niet lukken. Paraplu meenemen, als het regent? Wordt lastig vasthouden...ik word gewoon nat, ook niet erg. Haren kammen, tanden poetsen, make up of scheren, deodorant? Allemaal niet nodig, ik zie er zo al prima uit! Handig, toch?
Plaatje bij antwoord
Antoni
15 jaar geleden
Geen enkele! Ik moet er niet aan denken dat mensen net zo goed als andere dieren kunnen vliegen, ruiken, likken, kijken, proeven, spingen, rennen, voelen en ga zo maar door.
Omgekeerd zou ik wel graag willen dat andere dieren net als mensen konden praten, want iedereen wil toch met zijn vriendjes kunnen praten? Ok, ik praat wel eens tegen mijn hond en kat, maar ik begrijp hun reactie niet altijd even goed. Nadeel is dat ik dan waarschijnlijk wel vergetarier zal worden, ondanks het feit dat ik vlees zo lekker vind.
Conclusie, laat de evolutie maar haar gang gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kieuwen; eindeloos onder water kunnen. Maar ook met longen, zodat je wel op het land kan blijven als je dat wil.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die van een uil. Goed zien in het donker. Mijn teen is nu gekneust omdat ik gisternacht moest plassen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vliegen lijkt me vet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vliegen! absoluut met stip voor mij op nummer 1.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
- Het sluipen van een tijger naar zijn prooi.
- Het ongezien verdwijnen van een panter in het
donker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Over het plafond en muren kunnen lopen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vliegen, maar dan wel lekker relaxed, als een adelaar lekker zweven.

Denk aan "Eagle", die Abba song, die ik niet als youtube toe kan voegen vanaf mijn werk :-(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Twee geslachten hebben! dan kan ik mezelf voortplanten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een staart (zoals bij slinger apen), vluegels (wel hele grote) en een buidel (gewoon handig)