welk soort hout kun je makelijk bewerken?

ik ben een staf aan het maken maar heb nog geen goed houd gevonden in ben op zoek naar een hout dan niet of niet hard splinterd

Toegevoegd na 1 uur:
en het moet redelijk rechte takken hebben

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Antwoorden (4)

Voor het maken van een wandelstok zijn de volgende houtsoorten het meest geschikt: Palissander, Ebbenhout, Groenhart.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik moet geen wandelstok maken en het moet redelijk dunne takken zijn
Amadea
11 jaar geleden
Wat dan? Een toverstaf?
Wilgenhout moet jij hebben...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat is geschikter voor de open haard of vuurkorf...
Ik zou op zoek gaan naar bezield perenhout (sapient-pearwood).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel slim gevonden xp maar ik moet het wel kunnen vinden he
een wat oudere vlierstruik of boom geeft geweldig fijne takken voor wandelsokken of een staf.afgezaagd in de herfst als de sapstromen bijna gestopt zijn kun je het hout nog makkelijk van de bast ontdoen en eventueel bewerken.door het drogen wordt dit hout steeds harder maar ook stug,het zal dan ook niet snel breken.