Hoe kunnen honden, bv golden retrievers, zo goed horen terwijl ze van die flappen voor hun oren hebben? (zie foto)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

die flappen maken niks uit. de oren zijn groter en geleiden dus meer geluid naar de trommelvliezen. hierdoor wordt de impulsfrequentie in het klokkenhuis groter.
hierdoor horen ze dus beter. het geluid gaat gewoon door de flappen heen, want ze zijn best dun.

mvg
Manke Nelis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je goed kijkt naar honden met hangende oren, zie je, dat zij ze kunnen draaien en naar voren/achteren/omhoog kunnen bewegen. Een hond die luistert naar een geluid 'spitst' zijn oren, waardoor de 'flappen' voor de gehooringang wegklappen.Zelfs bij slapende honden zie je die oorbewegingen, en bij onraad zijn ze zó klaarwakker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Breng met je eigen twee handen je oorschelpen naar voor en maak zo van je handen eens van deze flappen,je zult beter horen dan anders.