is er een stof die waterdicht is en waar je makelijk met een naald doorkunt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
7.1K

Antwoorden (5)

Leer (10 tekens)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10 tekens? Bedoel je punten? Fijn, weer zon xxxxxx die hier goeievraag komt verpesten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10 tekens omdat een antwoord minimaal 10 karakters moet bevatten, dus leer is niet genoeg (4 karakters). Wees voorzichtig met aannames
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet voor niets dat een antwoord minimaal 10 tekens moet bevatten.
Een enkel woord wordt hier gewoon niet als antwoord gezien. Bovendien is leer geen stof!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zucht..
Taslan. Heel fijne stof om jassen van te naaien bijvoorbeeld. Maar het probleem is wel een beetje dat, welke stof dan ook, niet meer waterdicht is als je er een naald in hebt gestoken. Je kunt wel speciale tape gebruiken om het weer waterdicht te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rechtstreeks antwoord is een vuilniszak. Hartstikke waterdicht en je kan er makkelijk met een naald door heen prikken. Ik neem aan dat je bedoelt dat het dan niet lek raakt als je de naald er uit haalt? Vele stoffen raken lek door die naald en zal je dus moeten repareren. Een stof als rubber kan je weer een naald doorsteken en is dan weer waterdicht als je de naald er weer uit haalt.
Dus ook hier een vraag: wat is het doel, wat wil je met die waterdichte stof? Moet het een fles afsluiten? Wordt het een regenpak? Wil je een waterzak maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plastic en rubber zijn geen stoffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben een popje aan het maken voor een spel dat dient om er vocht uit te halen met een spuit (het spel is een dokter spel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Momopoyolo: Stoffen: datgene waarvan iets vervaardigd kan worden of een weefsel wat jij bedoelt (alleen aan dacht). rubber is ook een stof waar je zelfs kleding van kan maken. Waar denk je dat sommige goedkope regenkleding van gemaakt is? Ja, een plasticsoort. Ook dit zijn dus stoffen die gebruikt kunnen worden om kleding o.i.d. van te maken.
Afhankelijk waar je het voor wilt gebruiken:

Er is tentdoek en stof voor luifels.

Bijvoorbeeld:
Tentdoek katoen. Merk: Ten Cate
Wordt toegepast in tenten of voor luifels.
Gewicht ca. 280 - 340 gr/m²
Met water- en vuilafstotende finish.

Tentdoek KS202
KS 202. Dit tentdoek, dat ook verwerkt is in De Waard Tenten en de vouwwagens / tenttrailers van Aart Kok.
Dit tentdoek heeft als grondstof hoogkwalitatieve dubbeldraads getwijnde katoenen garens, die zeer dicht op elkaar geweven worden. Het resultaat is een hoge treksterkte en inscheurweerstand en tevens een strak getrokken tent zodra deze in de praktijk staat. Voor u betekent dit extra waterdichtheid, leefcomfort(door het hoge ademende vermogen) en duurzaamheid.

In het verleden heb ik wel lapjes genaaid op scheuren in
tentdoek, en ook zelf luifels gemaakt, dus je kunt er met een naald door en zeker met een behoorlijke naaimachine.

http://www.esvocampingshop.com/nl/tentdoek/katoen.html

Dan heb je nog de stof die gebruikt wordt voor regenpakken.
Regenkleding is gemaakt van 100% nylon (naast ademend, ook minder milieubelastend dan een jas van pvc) en aan de binnenzijde voorzien van een coating, waardoor de kleding gegarandeerd waterdicht is.

Bij ons op de markt zijn er verschillende stoffenkramen waar ze waterdichte of waterafstotende stoffen verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een tijdje geleden waren zg wax-coats erg in. Het is stof die in de was gezet is en zodoende waterafstotend. Weet niet waarvoor je de stof nodig hebt maar vet stoot water af.