Als je een tak van een boom zaagt, wordt de stomp die overblijft dan dikker na verloop van tijd, als de boom verder groeit?

Wat ik bedoel is, dat zolang een boom groeit krijgt hij er elk jaar een jaarring bij en je ziet ook de takken dikker worden waar ze aan de stam zitten.

Maar werkt dat voor takken ook nog zo, als de hele tak eraf is er een stomp over is, of stopt dan dat proces?

11 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
bamibal
11 jaar geleden
Het gedeelte achter het snijvlak groeit inderdaad door. Je kunt dat zien aan oude stompen. Daarbij groeit de stomp als het ware om het snijvlak heen. Ik kan even niet antwoorden. Ik zet dit straks even als antwoord neer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ah het probleem lag dus niet bij mij...

Het beste antwoord

Het gedeelte achter het snijvlak groeit inderdaad door. Je kunt dat zien aan oude stompen. Daarbij groeit de stomp als het ware om het snijvlak heen.
Plaatje bij antwoord
bamibal