Wij hebben in hout kleine gaatjes, waar wesp-achtige beestjes in vliegen. Ook horen we geknaag. Wat zijn ze en hoe kun je ze bestrijden?

De wespjes hebben een gele buik en zwarte streepjes op de rug.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
5K

Antwoorden (2)

Het klinkt als een houtwesp.

http://www.wilca-systems.nl/ongedierte-groningen/wespen-bijen/houtwesp.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@C4th, kun jij het heus horen?WOW!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@katoen: LOL
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@viridiflavus: "Houtwespen knagen zich overal doorheen om naar buiten te komen, deze gaten hebben een doorsnee van 1 cm."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor de reactie!
Ectemnius cephalotes, een soort graafwesp. Lekker laten zitten zou ik zeggen, want ze vangen dazen en vliegen als voedsel voor de larven. De gaatjes in het hout doen meestal niet zo veel kwaad voor de sterkte, net als het uitboren van onderdelen.