Wat is dit precies voor kever?

(Zie afbeelding)
Deze kever is in een tuin gevonden, maar ik heb geen idee wat voor kever het is. Het zou een rupsenaaskever kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

bamibal
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat had de vraagsteller toch wel erg eenvoudig zelf kunnen constateren....!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft de vraagsteller dan ook gedaan, maar hij/zij zegt er bij dat hij/zij het niet zeker weet en en wil dus haar/zijn vermoeden bevestigd zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus hij eet rupsen denk ik dan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het imago jaagt, ongebruikelijk voor aaskevers, in de vegetatie op rupsen, larven van plantenwespen en bladluizen. De wijfjes leggen hun eieren stuksgewijs in de grond. De larven zijn zwart en worden maximaal 20 millimeter lang. Ze voeden zich, ook al als een rover, van in de grond levende insectenlarven en ook van aas. De verpopping vindt nog hetzelfde jaar plaats, de nieuwe kevergeneratie overwintert in de grond en komt in april tevoorschijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Knap dat je het toch durft te vragen! een succes verder! :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!