Wat is dit voor eend? kan het zijn dat het een Albino eend is. Ik heb er nog nooit zo een gezien. Zie foto.

Eenden hebben normaal oranje/gele snavels deze niet?
De kuikens zien er wel goed uit.
Ik heb natuurlijk weleens her en der witte eenden gezien maar niet zo eentje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
2.5K

Het beste antwoord

Het is een wilde eend.
En wel een albino, zoals je zelf al deed vermoeden.
Normaal gesproken zou zo'n individu in de natuur niet overleven, maar aangezien er waarschijnlijk weinig roofdieren in de buurt van dit diertje leven, zal hij wellicht ontzettend oud worden.

De kuikens dragen waarschijnlijk alleen het gen van albinisme bij zich, het komt niet tot uiting.
Dit kan als de vader wel gewoon de wildkleuren heeft.

biologisch gezegd heeft de moeder genotype 'aa' en de vader genotypen 'AA'.
Samen resulteert dat in 100% kuikens met genotypen 'Aa'
Een normaal uitziend kuiken.

Ook zou het kunnen zijn dat de vader genotypen 'Aa' heeft, dat zou betekenen dat de kuikens 50% kans hadden op genotypen 'aa' en 50% kans hadden op 'Aa'.. het resultaat is te zien.

Zonder het genotypen van de vader te weten is beide niet uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat het een mutant is, die door invloeden uit het milieu is veranderd. En dat de eend hetrozygoot is voor die mutant, en de vader bijv. homozygoot (zonder mutant, dat de kuikens het niet hebben. Of de eend is in bleekwater gevallen:p