Hoe omschrijf je het geluid dat een fazant maakt?

Hoe omschrijf je het geluid dat een fazant maakt aan anderen? En is hier een speciale naam voor? Heb al vele pogingen gedaan, maar niemand snapt mijn uitleg van een holle ijzeren buis waarop iemand (de fazant!) staat te timmeren...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
4.2K

Het beste antwoord

Inderdaad, een metalig kuchen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op deze website (waar je het geluid ook kunt horen) wordt het omschreven als een serie metaalachtige, rauwe kreten:
http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_park_bos/Fazant_phasianus-colchicus.html
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Als de beste man nog zou leven, zouden we het hem kunnen vragen.
http://humortv.vara.nl/pa.340517.toon-doet-imitatie-van-tropische-vogels.html
Ik heb hier even geluisterd en het geluid kwam mij voor alsof er iets van metaal in iets van metaal werd gedraaid.

http://www.youtube.com/watch?v=36mGVdWf8b4
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, zie je? Ik wordt altijd voor gek verklaard met mijn ijzer-omschrijving, maar het is dus zo gek nog niet..?
zondag
11 jaar geleden
Nee hoor, ik vind het helemaal niet gek. Als ik niet geweten had dat het een vogel was had ik echt gedacht dat ik het in de metaal-op-metaalsector moest zoeken.
In de omgeving waar wij wonen horen we dat vaak, toen ik nog niet wist wat het was dacht ik dat er iemand een motor aan het uitproberen was.

Hier heet het gewoon 'trommelen' (drumming). Iedere vogel fanaat kent het. Ik ben trouwens ook benieuwd of er een meer wetenschappelijk woord voor is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nou, heb eens gezocht maar ik kan alleen maar 'trommelen' vinden.