De wetenschappelijke naam voor moderne mens algemeen is Homo Sapiëns. Zijn er ook namen voor soorten mensen?

Aangezien mensen structureel op alle werelddelen ander uit zien, een Chinees lijkt immers niet op een Europeaan en een neger niet op een Indiaan.

Jouw veronderstelling rammelt aan alle kanten. Punt 1: mensen zien er niet structureel op alle werelddelen anders uit. Mensen lijken overal hartstikke veel op elkaar, als je door wat buitenkantjes heen kan kijken. Punt 2: een chinees is iemand uit china, niet een apart soort mens. "Een neger" bestaat al helemaal niet, er zijn ontzettend veel donkere mensen. Zelfs "de indiaan" bestaat niet. Er zijn een heleboel verschillende, echt heel verschillende (ook in uiterlijk) indianen. En toch zijn het allemaal gewoon mensen, gewoon homo sapiens. Punt 3: Als jij een man bent, dan lijk jij meer op een willekeurige donkere man uit Midden Afrika, dan op jouw buurvrouw. Toegevoegd na 4 minuten: Moderne wetenschappelijke ontdekkingen laten zien dat de verschillen tussen deze zogenaamde "rassen" kleiner zijn dan de verschillen binnen deze groepen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras Er bestaan gegronde bezwaren tegen de onderverdeling van mensen in rassen. En lees ook dit eens door: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mens De mens of (wetenschappelijke naam) Homo sapiens (Latijn: verstandige of wijze mens) is een tweevoetige primatensoort uit de familie Hominidae. Onderzoek naar DNA wijst erop dat de moderne mens ongeveer 200.000 jaar geleden in Afrika ontstaan is als soort. Als donkere mens dus. Of als "neger", zoals jij zegt.

Ja, de Homo Neanderthalensis die toto ongeveer 30000 jaar geleden leefde. De Homo Floresiensis die zo groot is als een Hobbit. De Homo Denisova is heel recent ontdekt, en staat verder van ons af dan de Neanderthaler. Misschien zijn er nog meer soorten mensen geweest in de tijd dat onze voorouders al leefden. De Europeanen stammen voor 90% van van de negers, 5% van de Neanderthalers, en 5% van andere mensensoorten.