Tot welke temperatuur onder nul kunnen eenden of vogels overleven?

Eenden zie je altijd nog in water poedelen op plaatsen waar de sloten al aardig bevroren zijn. Tot welke temperatuur onder nul is het voor de eenden nog te doen om buiten te blijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.7K

Het beste antwoord

Het ligt niet zo zeer aan de temperatuur, zoogdieren en vogels kunnen namelijk bijna overal overleven.
Als er maar voldoende drinkbaar water is en genoeg te eten om het motertje draaiende te houden.

Uiteraard gaat dit niet op voor extreme kou, maar dan moet je toch zeker al wel denken aan iets als -50.
Dan heeft een gewone eend bijvoorbeeld niet de goede isolatie en moet hij te hard werken om zich warm te houden.

We is er 1 groot nadeel, ik dacht namelijk dat bij -20, ook de poeltjes waarin eendjes rondjes zwemmen dichtvriezen.
Dan is dus je drinkwater op en dan houd je het niet lang meer vol.