Welke typen muziek hebben het meest effect op het concentratievermogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

leuke vraag. Ik probeerde hierop ook antwoord te vinden en volgens mij moet je barokmuziek gaan luisteren. Als je hiernaar luistert zorg je ervoor dat je alfagolven in je hersenen toenemen. de alfagolven zorgen ervoor dat je beter kan leren. misschien doordat je je beter kan concentreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Muziek die je ontspand voor iedereen is dat anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is voor iedereen anders, maar wat wel voor iedereen geld: Muziek die je door en door kent en die je leuk vind, leiden je het minst af, maw Door deze muziek op een headset te luisteren, sluit je alle andere geluiden af en word je niet gestoord door het wennen aan een nieuw nummer en kan je je concentreren op b.v. studeren.
Ik spreek uit eigen ervaring, studeerde midden in de nacht met Status Quo op m'n headset en dit werkte perfect voor mij. Wat ik ook weet is als je nieuwe muziek en of radio gesprekken op hebt staan in de auto terwijl je de weg zoekt, is dat heel irritant, je kan n.l. niet tegelijk verwachten dat je hersenen de nieuwe muziek analyseren en tegelijkertijd zich kunnen concentreren op het uitzoeken van de juiste route.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brainwaves van ad visser. Ik weet niet of iedereen dat onder muziek schaart, smaken verschillen.
Je hebt ook binaural sounds app met geluiden en muziek er doorheen die gemaakt zijn om te gemoed te beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel muziek van Miles Davis, en barokmuziek (JS Bach). Instrumentale muziek is in ieder geval geschikter, stemmen zullen je taalcentra activeren denk ik, waardoor de concentratie afneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leerling heeft voor zijn profielwerkstuk eens een onderzoekje gedaan en medeleerlingen laten typen met muziek. Er werd dan gekeken hoe snel iemand typte en hoeveel fouten die maakte.
De leerlingen werden achtereenvolgens blootgesteld aan klassieke muziek, populaire muziek en een pieptoon.

De beste resultaten - tempo en correctheid - kwamen bij de pieptoon.

Blijkbaar riep dat geluid een sfeer op van nu moet het echt en goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn inziens is hier geen eenduidig antwoord op te geven.
Voor mij persoonlijk geld dat ik tijdens het sporten het best "presteer" met opzwepende dance muziek.
Als ik een boek lees o.i.d, heb ik een zacht achtergrondmuziekje op, meestal instrumentaal.
Ik denk dat dit voor ieder persoonlijk is dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meditatie en New Age muziek.