Nee je wordt dan neef of nicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij, want het is een zoon, wordt dan je neef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan wel als die om met je zus is getrouwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wordt je neef of oom, afhankelijk met wie hij trouwt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als hij niet trouwt ? :o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om oom te worden zou die oom met een van z'n broers of zussen moeten trouwen. Lijkt me lastig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is daar lastig aan. Het gebeurd gewoon en zeker in buitenland.
En als je oom niet trouwt dan wordt het een soort bastaart neef of oom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het buitenland komt het wel voor ja, maar in Nederland? Dat zal zeer, maar dan ook zeer, zelden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al is het zelden, het antwoord is juist. Waarom bepaald minkukels dan een min geven????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je bij deze vraag best uit mag gaan van een gebruikelijke situatie en niet van allerlei vrijwel onmogelijke of praktisch niet voorkomende situaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is jou interpretatie. Zo kan een ieder zijn eigen spelregeltjes maken. Nou ja, het is maar een spelletje, best gezellig op GV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, dat is mijn interpretatie. Mijn reden waarom ik een min geef. *Ik* vind dit geen waardevol antwoord. Mag, hoort bij het spelletje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leuke aanvulling op onze discussie en jou menig.
http://www.goeievraag.nl/vraag/oma-half-broer-zoon-trouwen.261647
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat over een achterneef, dat is al verder weg en komt wel vaker voor ja. Neven en nichten kunnen trouwen, klopt. Maar niet ooms met kinderen van hun broers/zusters. En al kan het, het gebeurt gewoon niet/nauwelijks.
Als jou broer/zus een kind krijgt, dan kan je alleen oom worden. Als jou oom een kind krijgt word dat jou neefje/nichtje.