Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is alles wat leeft ongeveer symmetrisch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Nee hoor, er zijn ook zat dingenniet symmetrisch. Bijvoorbeeld die krabben, de mannetjes hebben 1 hele grote schaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs gezichtshelften zijn niet symmetrisch, alhoewel je meestal goed moet kijken om de verschillen te zien. Mijn oren zijn ook niet symmetrisch.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dieren zijn vaak symmetrisch, maar ook veel planten en bomen groeien min of meer symmetrisch, ten minste, als je uitgaat van een symmetrie rondom een kern, als je een boom halveert is hij zo goed als symmetrisch, als je het zo bekijkt zijn zelfs planeten symmetrisch.

De meest logische verklaring is natuurlijk balans. Maar er is denk ik nog een belangrijke reden: de verplaatsing van energie, het is makkelijker om energie te verplaatsen vanaf een kern naar evenredige delen dan naar onevenredige delen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je antwoord.
Het klinkt erg aannemelijk

Andere antwoorden (2)

Omdat het lastig is om te staan als je ene been 1 meter lang is en je andere been 10 cm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal met het praktisch nut te maken hebben lijkt mij; als er in Afrika bijvoorbeeld een diersoort is wat niet symmetrisch is, en daardoor niet goed kan lopen, zal het niet goed overleven, en sterft het na verloop van tijd dus uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding