waarom laten de koeien (of andere grazers) polletjes gras staan op een weiland?

het valt mij op dat een grasveld nooit gelijkmatig begraast wordt. er blijven altijd polletjes staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overal waar de koeien plassen en poepen blijft er een soort van eilandje gras staan.
Zo gaat er veel gras verloren.
Ook dat hadden de boeren in de gaten en tegenwoordig staan veel koeien het hele jaar op stal en brengt de boer het gras naar de koeien toe.
Nu gaat er geen sprietje verloren.!!
Maar of de koeien hier blij mee zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overal waar de koeien plassen en poepen blijft er een soort van eilandje gras staan
Is toch duidelijk een antwoord!
waarom is dit dan verplaatst naar de reacties????

Antwoorden (2)

waarschijnlijk hebben ze zelf op die plekken zelf gekakt
of er zit een plantensoort in die ze niet lekker vinden
12 jaar geleden
Koeien (of andere grazers) hebben op die plekken gepoept en willen op die plek en daarom heen niet meer eten. Ze laten het dus staan en het gras groeit verder daarom kun je het zo goed zien.