Van welk soort boom zijn grote (ca. 25 cm lang), platte, bruine peulen afkomstig?

Ze lagen onder en hingen aan een boom met kleine, ovale blaadjes, die op een rijtje aan de takjes zaten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
14.1K

Het beste antwoord

Als je een in Nederland groeiende boom bedoelt die je geregeld ziet als beplanting in woonwijken, is het vast de Valse Christusdoorn (Gleditsia Tricanthos). Hier groeien lange, platte, lichtelijk gedraaide, donkerbruine, gladde bonen aan. In de onderste link heel veel plaatjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua blad lijkt deze er wel op; maar de peulen zijn groter. Ik denk dat het 1 van de andere 2 genoemde bomen is; ik moet de boom nog 's van dichtbij gaan bekijken, voor ik het zeker weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze lijkt er het meest op, na nog een keer goed naar de boom gekeken te hebben.

Andere antwoorden (2)

Ik denk aan de hand van je beschrijving dat het om de Robinia pseudoacacia

Op deze ; http://www.gielenaroma.nl/index.php?page=robinia-pseudoacacia , site vind je foto's van de boom en de peulen, een omschrijvingen van het uiterlijk van beide en overige informatie over bijv. de familie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ongetwijfeld de prachtige Albizia! Geven in de herfst peulen waarin zaden voor de nakomelingen zitten verstopt....

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb (als aanvulling), nog even een foto gemaakt van de peulen!