Wat bedoelt een leeuw als hij/zij zich rolt?

Ik zag het op tv en vroeg het me af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Kimath
12 jaar geleden
Jeuk op de rug?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wil hij dat je hem even over zijn buik aait.
Kimath
12 jaar geleden
Haha, wie bied zich aan om op zn buik te gaan kroelen?

Antwoorden (3)

Misschien doet ie het om zijn vacht te verzorgen, om beesten in zijn vacht te verwijderen, om jeuk tegen te gaan, om geurtjes af te geven (territorium), of misschien zoals huiskatten ook doen uit een soort speelsheid en om zich eens helemaal uit te rekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeuwen zijn nogal krols en hebben op een dag zeer vaak seks en tussendoor rollen ze op hun rug net als krolse huiskatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even voor de zekkerheid...
...was het een leeuw of een leeuwin
is het een leeuwin dat waarschijnlijk de ultime onderwerping. Zo zijn namelijk alle vitale organen kwetbaar, doordat het vrouwtje dit doet laat ze zien dat ze hem vertrouwt.

een mannetje zal dit niet zomaar doen...
hij is namelijk over het algemeen de leider van de groep, en dan wil je niet kwetsbaar over komen...

was het dus een mannetje dan is het waarschijnlijk om geuren te verspreiden...
De geuren van katten in het algemeen komen namelijk niet alleen van urine maar ook van geurklieren. Katten hebben geurklieren op hun kop en kin, tussen hun tenen en bij de aanhechting van hun staart. hiermee communiceren ze onderling.

je zult dus ff terug moeten kijken op je film of dat t om een mannetje of vrouwtje ging...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was een vrouwtje, thanks trouwens, dat wist ik niet